TARİŞ, kökleri 1910'lu yıllara dek uzanan, başlangıçta incir ve üzüm daha sonra pamuk ve zeytinyağı
ürünleri temelinde örgütlenen dört kooperatif Birliğinin ortak adıdır. Bu dört Birliğin her biri ayrı
tüzel kişiliğe sahiptir.
"TARİŞ" sözcüğü, kuruluş yıllarında Birliğe destek olan bankalardan Tarım Bankası (Ziraat Bankası)
ile İş Bankası'nın ilk hecelerinden oluşmaktadır.
TARİŞ; bugün, Ege Bölgesi'nde 7 ilde, yaklaşık 100.000 üretici ortağın örgütlendiği, 106 kooperatifin
bağlı olduğu dört ayrı üretici örgütünün ortak markası olmaya devam etmektedir.
"Muhakkak surette birleşmede kuvvet vardır. Kooperatif yapmak; maddi ve manevi kuvvetleri, zeka ve maharetleri birleştirmektir."
K. Atatürk
Tariş Üzüm Birliği'nin temeli, Dünya Ekonomik Bunalımının etkisi ile meydana gelen
üzüm fiyatlarındaki düşüşü durdurmak üzere, 1931 yılında Alaşehir'de ve daha sonra
Manisa, Turgutlu ve Salihli'de kurulan Bağcılar Kooperatifi ile atılmıştır.
Bir üretici kooperatifi olarak faaliyetine başlayan Bağcılar Kooperatifi, üzüm
piyasasını düzenlemek amacıyla Türkiye İş ve Ziraat Bankası'nın ortaklaşa kurduğu
Üzüm Kurumu (Tariş Ltd.Şti) ile 1938 yılında birleşerek faaliyetini Tariş Üzüm Birliği
olarak sürdürmeye devam etmiştir.
Ülkemizin en köklü tarımsal kooperatiflerinden biri olan Tariş Üzüm Birliği, günümüzde
ürettiği ve ihraç ettiği kuru üzüm ile Türkiye'nin en büyük çekirdeksiz kuru üzüm
alıcısı ve ihracatçısı kuruluşlarından biridir.
Birliğimize bağlı olarak 13 Üzüm Tarım Satış Kooperatifi faaliyet göstermektedir.
Bunlar Alaşehir, Salihli, Sarıgöl, Kavaklıdere, Ahmetli, Yeşilyurt, Saruhanlı, Manisa,
Turgutlu, Akhisar, Çobanisa, Buldan ve Menemen Kooperatifleridir. Birliğimize bağlı
bu kooperatiflerin toplam 10.000 e yakın üretici ortağı bulunmaktadır.
Tariş Üzüm Birliği, AR-GE Müdürlüğü'nün onayından geçmiş kimyevi gübre ve zirai ilaçlar
kullanılarak üretici ortakları tarafından üretilmiş sultaniye üzümleri, yüksek
teknolojik donanıma sahip Entegre Üzüm İşletmesinde müşteri taleplerine göre işleyerek
Tariş markası ve güvencesi ile tüketicinin beğenisine sunmaktadır.
Tariş üzüm markası, çoğunluğu Avrupa Birliği ülkeleri İngiltere, İtalya, Hollanda,
Fransa, İrlanda, Almanya olmak üzere, Avustralya, Tayvan, Kanada, Romanya ve Cezayir'e
kadar ulaşmaktadır.
"Kooperatifçilik ilkeleri doğrultusunda, ürünün gerçek değerini bulabilmesi için piyasada denge unsuru olmak, kaliteli üretimimiz ve pazar odaklı yaklaşımımızla ortaklarımızın ürünlerini en iyi şekilde değerlendirmek."
"Kaliteli ürünlerimizle yurt içi ve yurt dışı pazarlarda lider konuma gelmek, Ortaklarımız, Çalışanlarımız ve Müşterilerimiz için güvenilir ve vazgeçilmez olmak."
Üretene, çalışana, tüketene ve çevreye karşı saygılı,
Değişim ve gelişime açık,
Demokratik yönetim anlayışına ve Kooperatifçilik ruhuna sahip,
Ekip çalışmasını destekleyen,
Geleneksel TARİŞ kalitesi ve güvenilirliği,
Doğal ürünler.